Marzec dla klimatu
Temat marcowy: GLEBA
1. Obserwacja gleby, co wchodzi w jej skład?
Najlepszym do tego okazały się telefony komórkowe z aparatem fotograficznym. Wykorzystując zoom a aparatach, określaliśmy skład gleby, porównywaliśmy różne rodzaje gleb. Znaleźliśmy m.in. okruchy piasku, małe fragmenty korzeni, drobne organizmy.
2. Profile glebowe.
Poznając skład i znaczenie gleb, przygotowaliśmy różne profile glebowe gleb pospilicie występujących w Polsce. WYkrozystaliśmy do tego zadania skłądniki dostępne w domu m.in. kawa, kakao, mąka, ryż, kasze.
- gleba bielicowa:
- mada:
3. Przeniesienie hodowli dżdżownic z klasowego kantorka do piwnicy szkolnej. Codzienna obserwacja.
4. Problem badawczy do analizy: Jak dżdżownice wpływają na glebę?
- przygotowaliśmy 2 słoiki 2l, do obu wsypaliśmy warstwy na przemian gleby ogrodowej i piasku.
- do 1 słoika wprowaziliśmy dżdżownice
- czeka nas kilkutygodniowa obserwacja
- nasiona otrzymane od Was
- nasiona zakupine w sklepie ogrodniczym przez uczniów i dyrektora szkoły
- nasiona przyniesione przez nas z domów (m.in. facelia)
- nasiona przyniesione przez rodziców (mieszanka miododajna, mak)
6. Pszczoły!
- Otrzymaliśmy kokony pszczoły murarki. Przez 2 tygodnie były wciąż w lodówce, ale tuż przed końcem marca wynieśliśmy je na zewnątrz obok starego hoteliku dla owadów. W ciągu kilku godzin (!) kilka pszczół wykluło się, zatem zdążyliśmy idealnie.
8. Przygotowujemy podłoże do naszej łączki.
Komentarze
Prześlij komentarz